Často kladené otázky ohľadne Chia semienok


Čo obsahujú chia semienka?

Hlavné vitamíny sú: A, B1 (tiamín), B2 (riboflavín), C (kyselina askorbová), E, cholín a kyselina listová. 
Chia obsahuje tiež vitamíny B3, B5, B6, B15, B17, D, K, inositol a PABA. 
Hlavné minerály sú bór, vápnik, meď, jód, železo, horčík, mangán, fosfor, draslík, kremík, sodík, stroncium, síra a zinok. Má tiež amylózy a dostatok elektrolytov. A tiež obsahuje 18 z 22 aminokyselín, vrátane všetkých deviatich esenciálnych aminokyselín.
 

Prečo je potrebné piť veľa tekutín pri konzumácii chia?

Chia absorbuje veľké množstvo tekutín, čo môže viesť k žalúdočným kŕčom. Preto je treba piť dostatočné množstvo tekutín pri jej konzumácii.
 

Čo sa deje v tele po zjedení (prehltnutí) chia?

Keď chia dosiahne tráviace tekutiny žalúdka, bobtná a tvorí gél. Tento gél mechanicky oddelí sacharidy od tráviacich enzýmov a tým spomaľuje vstrebávanie sacharidov do krvi.


Je pravda, že užívaním chia môžu byť moje nechty zdravšie a rásť rýchlejšie?

Chia je bohatá na omega-3, rovnako ako na vápnik, bór a mnoho antioxidantov, ktoré pomáhajú vytvoriť zdravú a hydratovanú kožu, bez príznakov ochorení.


Môžem jesť veľa chia semienok?

Ani nie. Ak budete jesť viac ako vaše telo zvládne, môžete sa cítiť trochu nafúknutý, prípadne môže dochádzať k miernym hnačkám, hoci toto je zriedkavé.
Podľa nariadenia EU parlamentu a Rady (ES) č.258/97  je denná dávka čistých semien 15 gr. (jedna jemne kopcovitá polievková lyžica)


Môžem mať alergiu na chia?

Je to veľmi zriedkavé, ale tá možnosť tu existuje. Tí, ktorí majú reakciu na chia sú jedinci, ktorí s najväčšou pravdepodobnosťou majú alergiu aj na sezamové alebo horčičné semienka, resp. iný druh z rodu šalvie, ako je šalvia.


Je potrebné chia pred konzumáciou rozomlieť?

Chia semená nemusia byť rozomleté pre zabezpečenie absorpcie, na rozdiel od ľanu, ktorý musí byť pred konzumáciou rozdrvený. 


Treba chia semienka umývať / preplachovať?

Nie, netreba.


Ako správne skladovať chia?

Pri izbovej teplote a nízkej vlhkosti prostredia ostávajú chia semienka v dobrom stave po dobu niekoľkých rokov. Nie je potrebné ich skladovať v chladničke, či už sú vákuovo uzatvorené alebo nie. Túto stabilitu zabezpečujú prírodné antioxidanty semena. Skladovanie chia v uzavretej nádobe pomôže predĺžiť jej životnosť.


Aký je rozdiel medzi bielymi a čiernymi semienkami chia?

Rozdiel medzi týmito dvoma farbami je zanedbateľný. Obe obsahujú v podstate rovnaké množstvo omega-3, bielkovín, vlákniny a ďalších živín.

 

CHIA POWER® PONUKA


ZDROJ :
http://www.vegkitchen.com/nutrition/chia-seeds-frequently-asked-questions