Energia (cukor) a chia semienka

Čo nám spôsobuje konzumácia cukru : vykrmuje rakovinové bunky , znižuje hladinu dobrého cholesterolu , zapríčiňuje osteoporózu, dentálne problémy, vznik cukrovky, spôsobuje obezitu a hemoroidy, žalúdočné vredy a ľadvinové kamene, starnutie pokožky, úbytok kolagénu, poškodzuje pečeň, vznikajú srdcovo-cievne ochorenia, problémy so zrakom, prispieva ku vzniku Alzheimerovej choroby, zhoršuje akné. Zaťažuje trávenie a spôsobuje celkové prekysľovanie organizmu.

Tou najdôležitejšou ,,top,, vlastnosťou Chia semienok, popri všetkých ďalších skvelých vlastnostiach je,  že Chia spomaľuje vplyv cukrov na tráviaci systém.

Chia semienka sú schopné absorbovať viac ako 9 násobok svojho objemu vo vode ( vytvoria gél ). Tento gél vytvára fyzickú bariéru medzi sacharidmi a tráviacimi enzýmami a spôsobuje pomalý prestup sacharidov do tela. Sacharidy sa pomalšie menia na glukózu ( monosacharid = jednoduchý cukor ) , ktorú využívame ako zdroj energie. To znamená, že energia z potravy sa uvoľňuje postupne a vedie k lepšiemu využitiu energie a vytrvalosti.

Sacharidy sú palivom na výrobu energie v našom tele. Predĺženie doby ich premeny na jednoduchý cukor ( monosacharid ), stabilizuje metabolické zmeny. Zníženie vzostupov a poklesov hladiny cukru v tele, umožňuje dlhšie zásobovanie tela energiou. Takto si telo udržuje pocit plnosti po dlhú dobu.

Chia semienka môžeme označiť ako nášho “manažéra cukru”. Chia je jednoznačne veľkým prínosom aj pre diabetikov. Môžeme konzumavať Chia so sladkými jedlami a mať vyváženú hladinu cukru v tele.